Potrzebujesz pomocy? Zadzwoń
+48 501 385 304
деньги в займ на карту

Jedzenie jest najsilniejszym lekarstwem.

 

By prowadzić energiczny i zdrowy styl życia nie wystarczy tylko wiedzieć, czego potrzebuje twój organizm, by prawidłowo funkcjonować, trzeba codziennie podejmować świadome decyzje dotyczące zdrowego jedzenia i ćwiczeń. Oznacza to na przykład pokonanie chęci dłuższej porannej drzemki by mieć czas na zjedzenie porządnego śniadania. To także przegryzanie warzyw zamiast chipsów.

 

Krótkotrwałe diety przynoszą może szybkie efekty, ale większość ludzi po ich odstawieniu odzyskuje utracone kilogramy, często nawet z nadwyżką. Za każdym razem, gdy jemy, uruchamiamy hormonalne domino, albo my będziemy je kontrolować, albo on nas przez następnych kilka godzin.

Proponowany przez nas sposób odżywiania się to właściwie nie dieta, a styl życia i kieruje się kilkoma prostymi zasadami.

 

Zwiększ swoje pH

Różne części ciała mają różny idealny poziom pH, ale najważniejsze jest pH krwi.

Optymalny zakres pH krwi dla większości procesów przemiany materii wynosi 7,35-7,45.

Choćby niewielkie odchylenia od normy powodują poważne zaburzenia w procesach przemiany materii, otwierają drogę różnego rodzaju zarazkom, bakteriom, wirusom i grzybom oraz sprzyjają rozwojowi poważnych chorób.

Brak równowagi kwasowo-zasadowej to skutek pojawienia się kwaśnych produktów metabolicznych, z których neutralizowaniem i wydalaniem organizm sobie nie radzi.

Poziom pH w naszych płynach wewnątrzustrojowych oddziałuje na każdą komórkę ciała, a utrzymujące się zakwaszenie niszczy tkanki organizmu, zakłóca wszystkie czynności i funkcje komórkowe, od rytmu serca, pracy trzustki do pracy neuronów w naszym mózgu.

 

We krwi potrzebne jest co najmniej dwadzieścia razy więcej zasad, aby zobojętnić daną ilość kwasów, dlatego należy spożywać dużo więcej produktów zasadowych niż kwasowych.

Należy przede wszystkim zmniejszyć spożycie białka zwierzęcego i cukru, a zwiększyć spożycie warzyw i owoców. Pamiętajmy, że mąka to też cukier. Zrównoważona dieta powinna składać się w 80% z produktów zasadotwórczych, a tylko w 20% z kwasotwórczych.

Nadmiar kwasów jest również czynnikiem utrzymującym nadwagę. Zbyt duża ilość kwasu w organizmie pozbawia krew tlenu, a bez tlenu przemiana materii ulega spowolnieniu, powodując przyrost wagi, ospałość i co gorsza, fermentację pożywienia oraz rozwój  niekorzystnej flory  bakteryjnej.  W takiej sytuacji pożywienie zamiast wytwarzać energię prowadzi do dalszego zakwaszania organizmu. Przyswajanie składników odżywczych znacznie się zmniejsza, a bez ich wystarczającej ilości nie możemy budować i regenerować tkanek oraz produkować energię. Organizm za wszelką cenę próbuje zachować równowagę pH wypłukując wapń z kości, magnez z serca i mięśni, by alkalizowały nadmiar kwasów, odkłada również tłuszcz aby ochronić narządy przed szkodliwym działaniem kwasów. Diety i kuracje odchudzające pogłębiają te procesy, ponieważ stanowią stan wyjątkowy dla organizmu. W Wyniku spalanie dużej ilości tłuszczów i białka dochodzi do produkcji znacznej ilości keto-kwasów, które zagrażają utrzymaniu właściwego pH krwi.

Poprzez przywrócenie równowagi pH pobudzamy przemianę materii i w naturalny sposób pomagamy w redukcji wagi. Pokarm przechodzi przez jelita w krótszym czasie, a jelito grube zostaje oczyszczone z zalegających w nim resztek, eliminując uczucie pełności.

 

Produkty kwasotwórcze:

ryż, kurczak, wołowina, wieprzowina, żółtko jaja, ryby morskie, chleb graham, bułki, kasza jęczmienna, płatki owsiane.

 

Produkty alkalizujące:

buraki, marchew, selery, pomidory, sałata zielona, ziemniaki, kapusta, cebula, migdały, pomarańcze, cytryny, kalafior, jabłka, rzodkiewka.

 

Potrawy, których należy unikać:

sztuczne słodziki, bekon, sklepowe wędliny, przetworzone mięso, pieczywo, słodycze, dodatki chemiczne, skrzydełka, żeberka, hot-dogi, chipsy, przekąski serowe, nachos, przekąski do chrupania, cola, napoje gazowane, zupy kremowe, sosy, dressingi, żółtka jajek, pączki, frytki, soki owocowe i sztuczne napoje owocowe, jogurty z pełnego mleka, słodzone jogurty, ser żółty i produkty z żółtego sera, mielona wołowina, smalec, tłuszcze trans, konserwanty, słodzone płatki śniadaniowe, ciastka, biała mąka, pełne mleko, śmietana.

 

Utrzymanie równowagi pH jest zdecydowanie łatwiejsze niż samo jej odzyskanie. W przypadku nadmiernego zakwaszenia organizmu sama zmiana diety i stylu życia jest niewystarczająca, by zlikwidować zakwaszenie tkanki. Dodatkowo należy trzeba wspomóc organizm systematycznie przyjmując substancje zasadowe, takie jak Proszek Zasadowy BASE Plus.

 

Jedz pięć do sześciu posiłków dziennie

Bardzo ważną sprawą jest jedzenie mniejszych, ale częstszych, posiłków przez cały dzień, co oznacza, że organizm otrzymuje więcej, a nie mniej jedzenia. Spożywanie posiłków w regularnych odstępach czasu stymuluje metabolizm, co stanowi prawdziwą naturalną „pigułkę odchudzającą”. Opuszczenie nawet jednego posiłku sprawia, że przechodzimy w tryb „głodowania”, w którym zaczynamy oszczędzać energię i odkładać tłuszcz. Łatwo zauważyć, że zasada ta jest przeciwieństwem większości krótkotrwałych diet, które nakazują ograniczenie ilości spożywanych pokarmów lub liczenie kalorii. Kluczem do sukcesu jest jedzenie pięciu do sześciu posiłków dziennie, co dwie, trzy godziny. Dzięki temu, że dostarczamy swojemu organizmowi regularne porcje jedzenia, kontrolujemy poziom insuliny i innych hormonów trawiennych, co z kolei podtrzymuje metabolizm na wyższych obrotach.  Regularny dopływ pożywienia pozwala również na uniknięcie napadów głodu, które sprzyjają przejadaniu się.

 

Jedz czyste białka + węglowodany złożone

Kombinacja czystych białek i złożonych węglowodanów jest bardzo pomocna w utrzymaniu dobrej energii przez cały dzień oraz w procesie wymiany tkanki tłuszczowej na tkankę mięśniową.  Stabilizuje poziomu insuliny i spowalniania  wydzielania glukozy do krwi. Stopniowe uwalnianie glukozy do krwi jest bardzo ważne dla zachowania równowagi hormonalnej. Skoki poziomu cukru we krwi stymulują trzustkę do wydzielania insuliny w celu pozbycia się nadwyżki cukru i mogą być odpowiedzialne za insulinooporność i cukrzycę typu 2.

Białka i złożone węglowodany spożywane łącznie przedłużają trawienie, przez co powodują, że dłużej czujesz się najedzony, co z kolei zmniejsza ryzyko objadania się. Staraj się spożywać czyste białka i złożone węglowodany podczas każdego z sześciu posiłków. Najlepiej wybieraj czyste białka takie jak drób, ryby, orzechy, rośliny strączkowe, niektóre rodzaje nabiału. Złożone węglowodany można znaleźć w świeżych warzywach i owocach oraz produktach pełnoziarnistych. Używaj swoich rąk jako wytycznej do kontroli wielkości porcji: porcja czystych białek powinna się zmieścić w twojej dłoni, porcja produktów pełnoziarnistych w złożonej dłoni, a porcja świeżych warzyw powinna wypełnić dwie dłonie złożone razem. Nie łącz w jednym posiłku białka i skrobi.

 

Jedz śniadanie – ważne przyzwyczajenie!

Poranek powinien zacząć się od wypicia szklanki ciepłej wody z koktajlem oczyszczającym i dobrze zbilansowanego śniadania.

Śniadanie nastawia silnik twojego organizmu na wysokie obroty po nocnym odpoczynku, podsyca metabolizm i polepsza nastrój na cały dzień. Dostarcza pierwszych najważniejszych składników odżywczych, które decydują o tym, czy twój dzień będzie pełen energii czy monotonny. Ważne jest, by zacząć dzień od witalnego połączenia czystego białka i złożonych węglowodanów najlepiej w ciągu pierwszej godziny po obudzeniu. Rano, kiedy się budzimy żołądek jest już pusty, a energia dostarczona z pokarmem jest zużyta w nocy na procesy naprawcze. Jeżeli nie zjemy dobrego śniadania organizm zaczynie czerpać siłę z własnych rezerw, ale nie z tkanki tłuszczowej. W pierwszej kolejności zostaną uruchomione rezerwy z własnego białka, czyli mięśni.

 

Pij wodę!

Odwodnienie jest przyczyną wielu dolegliwości, jak na przykład senności czy bólu głowy. Brak wody powoduje również gromadzenie się w organizmie toksyn, które mogą powodować choroby. Ważne jest, by pić co najmniej taką ilość wody, która pozwoli na uzupełnienie płynów zużytych przez organizm w ciągu dnia. Przekonaj się, jaką poprawę samopoczucia możesz uzyskać przez właściwe nawodnienie organizmu.

 

Własne jedzenie na wynos

Jadanie sześciu posiłków dziennie może się wydawać trudne do wykonania w praktyce, jednak nie jest wcale trudniejsze niż popołudniowe wyjście na kawę czy ciastko. Dobrze jest nosić ze sobą izolowaną torbę lunchową pełną jedzenia przyrządzonego zgodnie z opisanymi zasadami, dzięki czemu nigdy nie trzeba się zastanawiać, co zjeść. Zapakuj do swojej torby surowe, niesolone orzechy, szczególnie migdały, świeże warzywa i owoce, przekąski z pełnoziarnistych produktów zawierające dużą ilość błonnika i proszek białkowy do przyrządzania koktajli.

 

Większość osób brak wystarczającej ilości posiłków tłumaczy brakiem czasu. Ale przecież to żadne wytłumaczenie.

Zmiana sposobu odżywiania powinna dokonywać się powoli, żeby przyniosła pożądane i długotrwałe efekty.

Jedzenie jest najsilniejszym lekarstwem. Perfectme